gajdac.jpg

Ing. Igor Gajdáč, PhD.

 

Kancelária: BB 121

Telefón: +421 41 513 2930

E-mail: igor.gajdac@fstroj.uniza.sk

ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1315-2914

Web of Science: https://www.webofscience.com/wos/author/record/15219421

ResearchGate: https://www.researchgate.net/profile/Igor-Gajdac

 

Profesijné zameranie: stavba a skúšanie vozidiel s nekonvenčnými pohonmi, inovácie technických systémov, bionika v technickej praxi,  skúšanie ložísk,  projektový manažment.

Najvýznamnejšie publikácie :

  1. Gajdosik, T., Kucera, L., Gajdac, I., Fric, A., & Markovic, J. (2021). Metrological equipment for verification and calibration of non-automatic weighing instruments–axle and crane weighting instrument. Metrology and Measurement Systems28(2).
  2. Šteininger, J., Ďungel, J., Hrček, S., & Gajdáč, I. (2020). The Procedure for Reduction of the Acoustic Performance Level of the Spinning Cycle in the Washing Machine. In Current Methods of Construction Design(pp. 391-398). Springer, Cham.
  3. Gajdáč, I., Gajdošík, T., & Šteininger, J. (2020). The Energy Assist for the Electric Car Edison. In Current Methods of Construction Design(pp. 251-261). Springer, Cham.
  4. Gajdošík, T., Gajdáč, I., Kučera, Ĺ., & Markovič, J. (2020). Development of a New Measuring System for Verifying the Float Level Gauge. In Current Methods of Construction Design(pp. 39-45). Springer, Cham.
  5. Mruzek, M., Gajdáč, I., Kučera, Ľ., & Gajdošík, T. (2017). The possibilities of increasing the electric vehicle range. Procedia engineering192, 621-625.

Riešené projekty

Spoluriešiteľ:

  1. Projekt zo ŠF – výskum a inovácie, ITMS 26220220155, Zodpovedný riešiteľ - prof. Ing. Štefan Medvecký, PhD., Kompetenčné centrum znalostných technológií pre inovácie produkčných systémov v priemysle a službách. 2013.
  2. KEGA 026ŽU-4/2019 – Zodpovedný riešiteľ doc. Ing. Jozef Bronček, PhD., Implementácia integrovaného systému GPS pre špecifikáciu a verifikáciu výrobkov do výučby strojárskych študijných programov a praxe. 2021.
  3. APVV-18-0457 - Zodpovedný riešiteľ - prof. Ing. Štefan Medvecký, PhD., Špeciálne ľahké elektrické vozidlo z nekonvenčných materiálov do ťažkých podmienok a terénu – LEV. 2022.
  4. Projekt zo ŠF – výskum a inovácie, 313011V334, celouniverzitný projekt, Inovatívne riešenia pohonných, energetických a bezpečnostných komponentov dopravných prostriedkov. 2023.
  5. Projekt P-140-0001/14. Experimentálne merania valivých ložísk a ich komponentov na skúšobnom zariadení STVG-02. 2021.
  6. Projekt zo ŠF – výskum a inovácie, 313012T618 , Podpora výskumných, vývojových a inovačných aktivít v R&D MOLD MACHINING. s.r.o. Cieľom projektu je získavanie poznatkov prostredníctvom realizácie priemyselného výskumu a experimentálneho vývoja, ich aplikácia do produkčného procesu a diverzifikácia výroby zavedením nového výrobku pre aplikačnú oblasť modulárnych terénnych elektrických vozidiel do výrobného programu spoločnosti R&D MOLD MACHINING, s.r.o. 2022.

Práce a projekty s realizačných výstupom pre prax:

  1. Práca v Skúšobnom laboratóriu Ústavu konkurencieschopnosti a inovácií, Žilinskej univerzity v Žiline. SL ÚKaI vykonáva svoju činnosť v dvoch stálych laboratórnych zariadeniach – Pracovisko Žilina a Pracovisko Bytča. Skúšobné laboratórium ÚKaI je zamerané na skúšobníctvo ložísk a uložení, najmä pre oblasť železničnej dopravy. Konkrétne realizuje akreditované skúšky nápravových skríň - skúšky výkonnosti na dvoch skúšobných zariadeniach podľa technickej normy STN EN 12 082:2018. (metrológ, zástupca vedúceho laboratória, spolupráca pri príprave akreditácie).
  2. Práca v Skúšobnom pracovisku na meranie toku výkonu elektrických a hybridných vozidiel s výkonovou valcovou skúšobňou MAHA na Univerzitnom vedeckom parku Žilinskej univerzity v Žiline. Pracovisko slúži na testovanie jazdných, elektrických a mechanických vlastností elektrických a hybridných vozidiel, meranie toku výkonu elektrických a hybridných vozidiel s možnosťou plynulého riadenia momentu od nulových otáčok hnacích náprav pre výkony nad 500 kW, testovanie parametrov ovplyvňujúcich dojazd a spôsoby rekuperácie energie.
© 2022 Strojnicka fakulta. Všetky práva vyhradené.